U bent hier

» Corporate visual & story

Corporate visual & story

Het conceptteam, de marketing consultants en de copywriter staan in voor het bedenken en uitwerken van de corporate visual en de storytelling

Een goede kruisbestuiving tussen deze professionals staat garant voor sprankelende ideeën. Een corporate visual & het verhaal erachter moet toepasbaar zijn over alle bestaande communicatiemiddelen heen. Het is een essentiële stap in de opbouw van een sterk merk.

Werkwijze

Stap 1: Brainstorming

In de brainstormingsfase zijn volgende mensen betrokken: copy, design, marketing.

Stap 2: Mock up

De creatieve hersenspinsels worden uitgeschetst op papier en bespreken we in team welke ideeën de doelstelling kunnen behalen.

Stap 3: Pretest

In functie van de briefing en de schetsen van de concepten testen wij dit intern en toetsen we dit indien mogelijk af bij de doelgroep.

Stap 4: Showcase

Na deze 3 fasen is het tijd om de moodboard aan de klant voor te stellen. Na de klantenmeeting verfijnen we de moodboard en gaan we over naar effectieve dragers in combinatie met de definitieve beeldentaal.

Stap 5: Storytelling

Bij het finaliseren van de moodboard is de tijd rijp om het verhaal uit te schrijven.

Hoe werk je een concept visueel uit?

Een corporate visual groepeert volgende elementen: het logo, baseline, slogan en beeldvorming. Deze beeldvorming waar we ons op focussen, werken we als volgt uit:

  • Illustratief
  • Fotografisch
  • Stockbeelden
  • Typografisch
  • Combinatie van beiden

Ja, help mij met onze corporate visuals en story

Enkele klanten