U bent hier

» Merkenmodel

Merkenmodel

de basis voor uw marketingstrategie

De juiste positionering is van levensbelang voor uw bedrijf, product of dienst. Dit is ons doel voor uw onderneming, product of dienst. Het comma,-merkenmodel is hiervoor een perfecte methode.

De figuur herneemt een 8-tal stappen waarbij we samen met de klant stap voor stap een antwoord op de vragen formuleren. Op deze manier zetten we de bedrijfsstrategie om in een marketingstrategie en bekijken we de positionering van het merk. Stap per stap komen we samen tot de juiste invulling van uw merk. We hanteren hiervoor volgende aanpak:

  1. Luisteren: Hiervoor maken we gebruik van onze eigen software Gibraltar quest waarbij we de merken in kaart brengen, de huidige toestand bekijken en horen wat de ambities en de doelstellingen zijn. Het is van groot belang om naast de visie en missie ook de beleving goed aan te voelen.
  2. Blootleggen: Op basis van deze input kunnen wij aan het hand van ons eigen strategisch model op mensenmaat de merkessentie gaan definiëren. We zoeken voor u de blue ocean zonder de identiteit te verloochenen.
  3. Focus: Vervolg in positionering.

De identiteitskaart van uw merk is een nuttig instrument bij de groei van de onderneming en ontwikkeling van andere communicatie-elementen.

Het merkenmodel wordt afgedrukt en is een bewaardocument.

Werkwijze

We plannen hiervoor een intakegesprek van min. 2 uur met max 3 personen van de onderneming. Na 14 dagen verwerking en verder online onderzoek leggen we onze resultaten voor. We verfijnen na het gesprek de identiteitskaart, bezorgen dit nog even via e-mail tot het volledig in orde staat.

Doorlooptijd: 1 maand

Advies zal gegeven worden door Consultant Greetje Demuelenaere

Zie cv onder downloads

DIT VALT 100% ONDER KMO PORTEFEUILLE

Welke opdrachten behandelen wij? 

  • Hoe kunnen we de merken en communicatie rationaliseren?
  • Welke merken moeten we overhouden na overname?
  • Hoe start je aan een merkenportfolio? Merkennaam, handelsmerk, ..
  • Hoe maak je een communicatieplan op? Een merk promoten.
  • Welke merkextensies passen en zullen werken?
  • Hoe kunnen we onze merkenportfolio optimaliseren?
  • Herpositioneren of nieuw merk vermarkten?
  • Hoe revitaliseer je een merk? Een topmerk opbouwen.
  • Hoe zet je een alternatief distributiekanaal op?
  • Welke communicatiemiddelen moeten we inzetten?
  • Kortom, hoe bouw je sterke merken...
Enkele klanten