U bent hier

» Positionering

Positionering

Een unieke positie in de markt bekleden is niet eenvoudig maar het is voor elke onderneming een haalbare kaart. In markten waar de concurrentie moordend is, komt het erop aan om net die invalshoek te vinden, die anderen links laten liggen.

Door samen met u stil te staan bij de (marketing)strategie van uw onderneming en na te denken over uw bedrijfscommunicatie komen we tot een toekomstgerichte en een duidelijke positionering. Door middel van een marketing plan worden doelstellingen omgezet in resultaten, daar gaan we voor. Onze marketing consultants vertrekken steeds vanuit de merkessentie en zorgen voor de coördinatie van alle communicatiemiddelen.

De juiste positionering is van levensbelang voor uw bedrijf, product of dienst.

Hoe brengen we het product nu op de markt of waar moeten we bijsturen?

Om de juiste basispositionering te weten moet ons product of dienst voldoen aan 3 eisen:

  1. het moet relevant zijn voor de klant
  2. het moet onderscheidend zijn van de concurrenten/collega's
  3. je moet jezelf wel kunnen zijn en blijven als onderneming

Om de juiste positionering en bijhorende communicatiestijl te bepalen van de klant gebruiken we het Archetype wheel. Hier wordt op aangeduid waar de klant nu staat en waar de klant in de toekomst wenst te staan.

Ja, help mij met onze positionering

 

Enkele klanten