Got Gritt?

Gritt
Consultancy & coaching
Gritt
Gritt

What we did...

  • Workshop positionering: op weg naar 1 gezamenlijk merk
  • Strategie bepalen
  • Naamgeving
  • Woordelijke stijlzetting Gritt
  • Visuele stijlzetting Gritt
  • Visuele stijlzetting Tec
  • Visuele stijlzetting Logi-technic
  • Visuele stijlzetting Gritt Projects
  • Creatie en opmaak van diverse communicatiedragers
Gritt

Tec Alliance, al jaar en dag onderdeel van de House of HR, specialiseert zich in staffing, engineering en consultancy. Tot voor kort bestond de groep uit 5 deelbedrijven, die zich bezighouden met detachering van technische profielen (Advitek, Logi-Technic, PCI & Tec) en projectmanagement (Tec Projects). Onder het mom van less is more besloot Tec Alliance zijn structuur te vereenvoudigen. Om dit traject te ondersteunen werd beroep gedaan op de knowhow van comma, brand strategists.

Gritt
Met oog op de uitrol van één sterk overkoepelend merk, zat comma rond de tafel voor een verhelderende workshop in de 411. Een workshop waar naast de afzonderlijke waarden, strategie, onderscheidende krachten, … vooral op zoek werd gegaan naar de sterkste gemeenschappelijke noemers. Doorzettingsvermogen, lef, passie en karakter werden naar voor geschoven als de vier eigenschappen die nodig zijn om de vooropgestelde toekomstmissie tot een goed einde te brengen. 
Gritt

Bij deze nieuwe missie hoorde eveneens een nieuwe sterke naam die veel ambitie uitstraalt. De keuze was unaniem, Tec Alliance werd omgedoopt tot “Gritt”. ‘Grit’ staat voor doorzettingsvermogen: “To have grit means you have courage and show the strength of your character. A person with true grit has passion and perseverance. Goals are set and followed through. A person who works really hard to follow through on commitments has true grit.”

In het verlengde van een duidelijk vooropgestelde positioneringsstrategie werd de nieuwe stijlzetting, zowel woordelijk als visueel, door comma vormgegeven met één doel: Gritt als een merk  met karakter, ‘met een hoek af’, in de markt zetten.

Meer cases

testimonial

Veerle Valaert - Atlas and Arrows

comma sloeg meteen de nagel op de kop. Via cijfers toonde het team aan dat onze bedrijfsnaam niet aan alle voorwaarden voldeed. Ook op vlak van marketing en communicatie met (potentiële) klanten was er nog wat werk aan de winkel. Dat kwam even hard aan, maar het heeft ons wel gemaakt tot wie we nu zijn. Een sterk merk met een duidelijke focus en collega’s die als een blok achter Altas and Arrows staan. Dankzij comma hebben we niet alleen een nieuw en herkenbaar logo, maar ook een passende naam én een duidelijke website. Het was een enorm interessant traject waar wij veel uit geleerd hebben.