SBM

Onderwijs & opleidingscentra
SBM

SBM trekt samen met comma de digitale kaart.

What we did

  • Positionering SBM adhv workshop
  • Merkenmodel
  • Visuele storytelling
  • Woordelijke storytelling
  • Customer journey workshop incl persona’s & journeys
  • Communicatieplan
  • Wireframing
  • UX design
  • Activation

Het begon jaren terug met een pitch. Ondertussen leerden we SBM door en door kennen en vice versa. Er ontstond een hecht partnership en samen positioneerden we SBM stap na stap als dé bedrijfsgerichte specialist in advies, training en coaching.

SBM startte in 2017 met comma een boeiend, intensief traject om een geïntegreerd digitaal platform te ontwikkelen dat SBM ook online en op social 'incontournable' maakt, zowel bedrijfsstrategisch als functioneel/operationeel.

De commatempel was het decor voor ettelijke workshops met diverse SBM werkgroepen. Tal van essenties werden tot op het bot ontleed, waaronder een scherpe analyse van de SBM identiteit, de doelgroepen, de clustering van de producten o.a. met de BCH matrix en het Ansoff model (een absoluut huzarenstukje!), customer journey, touchpoints voor de website, etcetera, etcetera … Met deze wetenschap als fundament werd het projectplan ontwikkeld: wireframing, navigatieplan, uitgebreide functionaliteit (chat, wishlist, downloads, instellen persoonlijke voorkeuren, …), keyword analyse, SEO, geoptimaliseerde webteksten, … comma gaf ook specifieke opleidingen aan SBM medewerkers, ondermeer rond SEO technieken.

 

 

 

 

 

Het was een pure 'wish come true' om voluit onze brede expertise, knowhow en skills te kunnen aanwenden in dit bijzonder participatief project. We all enjoy(ed) the ride!

 

 

Ook voor jouw onderneming zetten we graag onze ervaring in om je zo goed mogelijk bij te staan. Interesse? Neem gerust contact op via het e-mailadres greetje@merkenmarketeers.be

 

Meer cases

testimonial

Altas and Arrows

Comma sloeg meteen de nagel op de kop. Via cijfers toonde het team aan dat onze bedrijfsnaam niet aan alle voorwaarden voldeed. Ook op vlak van marketing en communicatie met (potentiële) klanten was er nog wat werk aan de winkel. Dat kwam even hard aan, maar het heeft ons wel gemaakt tot wie we nu zijn. Een sterk merk met een duidelijke focus en collega’s die als een blok achter Altas and Arrows staan. Dankzij comma hebben we niet allleen een nieuw en herkenbaar logo, maar ook een passende naam én een duidelijke website. Het was een enorm interessant traject waar wij veel uit geleerd hebben.