Whadda makes it happen

Whadda
Electronics
Whadda
Whatever you want to make, Whadda makes it happen. Vind bij Whadda al jouw doe-het-zelf elektronica en apparatuur om je uitvindingen te realiseren. Streef naar verbetering en vernieuwing. Bedenk en maak eigen combinaties. Want het Makersschap zit in jouw DNA. Net als bij Whadda zelf, het voormalige Velleman For Makers. 
 

 

 

 

Whadda

What we did...

  • Naam
  • Baseline
  • Logo 
  • Woordelijke storytelling 
  • Visuele storytelling
  • Huisstijl
  • Packaging
  • Corporate lanceringsvideo 
  • Dashboarding
  • Positioneringsworkshop
  • Customer journey workshop 
Whadda

Velleman For Makers stond voor een serieuze uitdaging. Hoe boksen we op tegen goedkope, Chinese merken? Hoe overtuigen we onze doelgroep te kiezen voor Belgische kwaliteit? Hoe winnen we het hart van de makers community? We onderbouwden ons antwoord met een reeks strategische workshops

Whadda

Een positioneringsworkshop hielp om de ware identiteit van het merk inhoudelijk te benoemen aan de hand van merkwaarden en een sterke merkessentie. Ook drongen we verder binnen in de leefwereld van de maker via een customer journey workshop met elk segment van de doelgroep: beginnende en gevorderde makers, de scholengemeenschap en professionals. 

Conclusie? Er was nood aan een drastische wending in de communicatiestijl. De maker zoekt niet naar de verstandigste keuze. Hij zoekt voortdurend de uitdaging op, snakt naar het gevoel van opwinding en spoort de nieuwste inzichten en snufjes op binnen de community. De inhouse R&D van Whadda triggert de maker met uitdagende kits, exciting electronics, educatieve manuals en creatieve tutorials. 

Whadda
Deze nieuwe merkidentiteit bracht een grondige rebranding met zich mee: een nieuwe naam, logo, baseline, huisstijl, storytelling en packaging. Zo kwamen we tot Whadda as we know it. Een premium makers brand. 
Whadda

Een sterk merk vraagt om een sterke lancering. En hoe zet je jouw nieuw merk beter in de kijker dan met een indrukwekkende corporate lanceringsvideo? Met weinig woorden vertel je het volledig. Whadda, exciting electronics.

Meer cases

testimonial

Björn Prins - Itam

Wij willen comma, brand strategists hartelijk bedanken voor hun manier van opvolging en ondersteuning op weg naar de juiste strategie. Vooral de boeiende workshops aan het begin van ons traject waren een grote meerwaarde. Dankzij de hulp van het team hebben we zonder problemen een duidelijke richting bepaald.