home > How we work > scrum & agile

scrum & agile

comma merkenmarketeers - scrum

Agile-methodes, je kan er niet om heen. Maar wat houdt Agile nu eigenlijk in? Waarom zou je ervoor kiezen? En wat is bijzonder aan de meest gebruikte Agile methode: Scrum?

"give a man a fish and he will eat for a day. Teach a man to fish and he will eat for a lifetime. Teach a man to create an artificial shortage of fish and he will eat steak." - jay leno

Een belangrijk voordeel van een Agile-aanpak is de mogelijkheid om heel snel te kunnen inspelen op verandering. Dit is van essentieel belang omdat zowel markt- als interne omstandigheden voortdurend in beweging zijn. Een Agile-aanpak kan op deze manier gecontroleerd en snel de gevraagde kwaliteit leveren in een landschap dat aan continue verandering onderhevig is.

Onder de verschillende Agile-methodes is Scrum de methode die het meest wordt gebruikt. Scrum bestaat uit een duidelijk en eenvoudig kaderwerk van rollen en spelregels dat niet gebonden is aan een specifiek domein. Agile ontwikkelprocessen hebben als gemeenschappelijke kenmerken dat ze vertrekken vanuit actieve betrokkenheid van de verschillende betrokken partijen: bedrijfsleiders, productmanagers, marketeers, designers, ontwikkelaars. Via geregelde deelopleveringen (= sprints) en geplande deelmomenten worden de deelsystemen steeds verbeterd en aangevuld, waarbij de integriteit van het totaalsysteem voortdurend wordt bewaakt. In plaats van een lange ontwikkelingsperiode te hebben alvorens je iets te zien krijgt, ontwikkel je samen met korte opleveringsmomenten. Je ziet het project vormkrijgen en groeien. Je blijft de scope van het geheel bewaken.

comma, merkenmarketeers staat garant voor praktische en benaderbare toepassingen van de Scrum-methode. Ideaal om digitale projecten zo aan te pakken. Meer en meer vinden ze ook hun ingang bij het opstellen van marketingprojecten.

comma merkenmarketeers - digital
digital
digital
Klein
Foto
comma merkenmarketeers - development
development
Klein
Foto
case
Groot
Foto
comma merkenmarketeers - workshop
workshop
workshop
Klein
Foto
comma merkenmarketeers - 411
411
Klein
Foto
blog
blog
Groot
Blog
Meer weten over onze manier van werken? Maak een afspraak en enjoy the ride!
De generation gap tussen millennials en babyboomers op vlak van communicatietools

generation gap

Als bedrijf is het belangrijk om je klant te betrekken bij je merk. Dit doe je niet alleen door zelf contact te zoeken met de consument, maar ook door de […]

Het bericht De generation gap tussen millennials en babyboomers op vlak van communicatietools verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.