home > Brand strategists > communication

communication

De juiste boodschap naar het juiste publiek op het juiste moment.
comma merkenmarketeers - communication

Je beschikt reeds over een marketingplan, maar je weet niet hoe je dit het best in praktijk omzet. Geen nood, comma, merkenmarketeers fungeert als communicatieadviseur en begeleidt je in de uitrol van jouw communicatiestrategie- en plan. Welke middelen gebruikt jouw doelgroep en hoe kunnen we daar zo goed mogelijk op inspelen? Heb je enkel nood aan een mediaplan? Ook dan staat er een brandstrategist voor jouw branche klaar.

comma, merkenmarketeers houdt alles nauwlettend in het oog voor je. Budgetcontroles, evaluatie en bijsturing zijn voortdurend nodig om er sterke meetbare campagnes van te maken.

communicatiestrategie

In de communicatiestrategie worden de marketingdoelstellingen uitgerold naar een hands-on strategie. We beslissen welke boodschap precies via welke kanalen verspreid wordt en welke doelgroepen we willen bereiken. De focus wordt op enkele punten van de marketingstrategie gelegd zodat we duidelijke en meetbare resultaten kunnen genereren.

Om het zo tastbaar mogelijk te maken, werken we met een schemavoorstelling: we vertrekken vanuit ‘awareness’, gaan over naar ‘consideration', passeren ‘trial' en landen bij ‘frequency’.

communicatieplan

Een communicatieplan ziet er bij ons crossmediaal uit. We hebben nood aan eigen middelen en budgetteren die ook graag. Daarnaast - en volledig in functie van de doelstelling en de doelgroep - hebben we nood aan aangekochte middelen (bought) en verworven middelen (earned). We plannen aan de hand van het model ‘owned, bought, earned’. Dit maakt het heel tastbaar en makkelijk te volgen voor iedereen binnen het bedrijf of de organisatie.

Om alles in goede banen te leiden, volgen we proactief dossiers op. Zowel naar timing, planning, impact, als de bijbehorende budgetcontrole is een continue meting en evaluatie noodzakelijk. Zo behouden we de lengte voorsprong die we opbouwden.

"a vision without a plan is just a hallucination." – will rogers

Dit resulteert in een sterke aanpak naar de doelgroepen toe, in combinatie met gerichte communicatie met een juiste focus. Kortom, een volledig geïntegreerd marketingcommunicatieplan.

mediaplan

Bij het opstellen van het mediaplan concentreren we ons op bought media, die ook door ons aangekocht wordt. Als officieel erkend communicatiebureau heeft comma, merkenmarketeers de kennis en ervaring in huis om de juiste crossmediale mediaselectie aan jou voor te stellen.

Diverse bronnen helpen ons bij onze planmatige aanpak: CIM-cijfers, kaderledenstudie, mediaplanningssoftware Mediaspecs, informatie uit media marketing, …

De media evalueren op basis van de brede waaier aan info, de specifieke klantendoelstellingen en het budget. Volgende parameters nemen we in overweging: kost per contact, CPC, GRP, selectiviteit op doelgroep. We zijn gekend om creatief te plannen en waken steeds over een hoge OTS (opportunity to see). Evaluatie volgt na de rit om zodoende de nodige bijsturingen te kunnen doen.

innovation
Groot
Foto
comma merkenmarketeers - digital
customer journey
Klein
Foto
comma merkenmarketeers - dream team
dream team
Klein
Foto
comma merkenmarketeers - subsidies
subsidies
Klein
Foto
case
Klein
Foto
comma merkenmarketeers - marketingbureau
marketingstrategie
Groot
Foto
Hulp nodig bij jouw communicatie? Een communicatieplan op maat?
comma merkenmarketeers - communication
Siri, Google je eens mijn bedrijf?

Een website bovenaan de zoekresultaten laten verschijnen in Google is niet eenvoudig. Als een consument bijvoorbeeld een bedrijf in de buurt zoekt dan wil jij als bedrijf het liefst bovenaan […]

Het bericht Siri, Google je eens mijn bedrijf? verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

De generation gap tussen millennials en babyboomers op vlak van communicatietools

generation gap

Als bedrijf is het belangrijk om je klant te betrekken bij je merk. Dit doe je niet alleen door zelf contact te zoeken met de consument, maar ook door de […]

Het bericht De generation gap tussen millennials en babyboomers op vlak van communicatietools verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Digitale customer journey

customer journey

Als merk is het belangrijk de customer journey van de consument in kaart te brengen. Op deze manier kun je inspelen op de bepalende elementen van de fase waar de […]

Het bericht Digitale customer journey verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.