GIGHOUSE

GIGHOUSE
Uitzendservice
GIGHOUSE

GIGHOUSE fungeert als persoonlijke matchmaker tussen opdrachtgevers en freelancers. De start-up valt onder het moederbedrijf House of HR. Hiermee maakt het deel uit van de Accent Group. Benieuwd welk traject we samen aflegden?

Case GIGHOUSE

What we did...

  • Positionerings
  • Customer journey met freelancers
  • Customer journey met opdrachtgevers
  • Baseline
  • Storytelling
  • Nieuwe stijlzetting 
  • Design website
  • Fotografie + illustratie
  • Gif voor website en social
Case GIGhouse
De juiste positionering staat aan het begin van elk sterk bedrijf of merk. Een interactieve positioneringsworkshop bij GigHouse ter plaatse bracht waardevolle materie naar boven. Aan de hand van het brand key model volgden we 7 essentiële stappen om tot de nieuwe merkessentie te komen. Een must om onderscheidend vermogen in de markt te krijgen. 
 
GigHouse weet nu wie ze zijn en waar ze voor staan: dé professionele matchmaker om opdrachtgevers en freelancers op gelijke lijn met elkaar in contact te brengen. Als klant weet je waarom je met GigHouse in huis gaat:
  1. Je krijgt kwaliteit via grondige screening.
  2. Je doorloopt zorgeloos een snel & smooth proces.
  3. Bovendien maak je deel uit van een sterke community, zowel on- als offline. 
Case GIGhouse

Na analyse van de oorspronkelijke website bleek deze zijn doel te missen. We besloten een stap terug te nemen om 3 stappen vooruit te zetten. Comma, brand strategists organiseerde 2 interactieve customer journey workshops, één op freelancers en één op opdrachtgevers gericht. Telkens met een mix van klanten en niet-klanten. Aan de basis van een doordacht UX sitedesign ligt namelijk een doorgronde kennis van je doelgroep.

Voor de functionaliteiten van de website heeft GIGHOUSE zelf een Digitale Marketeer in huis. Daarnaast stond het merk al een eind in contact met een andere externe partner. Onze insights uit de customer journey workshop vormden voor hen een sterk, strategisch vertrekpunt. Comma, brand strategists pikte de draad nadien naadloos weer op voor de uitwerking van het design van de website. 
Case GIGhouse

De nieuwe visuele storytelling blaast de website nieuw leven in. We gingen voor speelse in-house fotografie in combinatie met een custom, vlotte illustratiestijl. Zo streefden we het niveau na van enkele sterke pionier start-ups. Denk maar aan Wetransfer, LinkedIn en Dropbox. Deze nieuwe stijl goten we daarnaast in een animatie voor op social. Ook de nieuwe baseline bij het logo maakt klaar en duidelijk waar GIGHOUSE voor staat: een plaats waar zowel freelancers als opdrachtgevers zich thuis voelen. 

Meer cases

testimonial

Jan Buyl - Scholengroep 26

Een workshop bij comma geeft een gevoel van zekerheid om te landen en trekt bij de deelnemers een vat vol creativiteit open. Bedankt voor de vlotte samenwerking.