Got Gritt?

What we did...
- Workshop positionering: op weg naar 1 gezamenlijk merk
- Strategie bepalen
- Naamgeving
- Woordelijke stijlzetting Gritt
- Visuele stijlzetting Gritt
- Visuele stijlzetting Tec
- Visuele stijlzetting Logi-technic
- Visuele stijlzetting Gritt Projects
- Creatie en opmaak van diverse communicatiedragers

Tec Alliance, al jaar en dag onderdeel van de House of HR, specialiseert zich in staffing, engineering en consultancy. Tot voor kort bestond de groep uit 5 deelbedrijven, die zich bezighouden met detachering van technische profielen (Advitek, Logi-Technic, PCI & Tec) en projectmanagement (Tec Projects). Onder het mom van less is more besloot Tec Alliance zijn structuur te vereenvoudigen. Om dit traject te ondersteunen werd beroep gedaan op de knowhow van comma, brand strategists.


Bij deze nieuwe missie hoorde eveneens een nieuwe sterke naam die veel ambitie uitstraalt. De keuze was unaniem, Tec Alliance werd omgedoopt tot “Gritt”. ‘Grit’ staat voor doorzettingsvermogen: “To have grit means you have courage and show the strength of your character. A person with true grit has passion and perseverance. Goals are set and followed through. A person who works really hard to follow through on commitments has true grit.”
In het verlengde van een duidelijk vooropgestelde positioneringsstrategie werd de nieuwe stijlzetting, zowel woordelijk als visueel, door comma vormgegeven met één doel: Gritt als een merk met karakter, ‘met een hoek af’, in de markt zetten.
testimonial

Björn Prins - Itam
Wij willen comma, brand strategists hartelijk bedanken voor hun manier van opvolging en ondersteuning op weg naar de juiste strategie. Vooral de boeiende workshops aan het begin van ons traject waren een grote meerwaarde. Dankzij de hulp van het team hebben we zonder problemen een duidelijke richting bepaald.