Hailun

Hailun
Muziek
Hailun

Het doel van Hailun? De liefde voor pianospelen delen door piano’s toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom maakt Hailun betaalbare & family friendly grand & upright piano’s. Van hoge kwaliteit, voor een optimaal speelgenot. In tegenstelling tot andere pianomerken pakt Hailun het dus gezinsvriendelijk en warm aan. Comma hielp het merk om tot deze unieke, Europese positionering te komen.

Hailun

What we did...

  • positionering 
  • field research
  • corporate storytelling (woord & beeld)
  • slogan
  • fotografie 
  • UX design website 
  • website development
  • SEO en keywordanalyse
  • POS 
  • optimalisatie social kanalen
  • social ads
  • adwords 
  • dashboarding
Hailun

De kwalitatieve, award winning Hailun piano’s zijn het werk van een sterk Europees expertenteam. Het merk zelf kent zijn oorsprong in China en verkoopt hierdoor aan een uiterst betaalbare prijs. De fabriek neemt maar liefst 430.000 m2 in en telt meer dan 800 werknemers. Door de misperceptie van een Chinese kwaliteit ondervond het merk echter sterke concurrentie van andere Europese pianomerken. Het gevolg? De gewenste leads glipten Hailun door de vingers.  

Comma, brand strategists besloot vandaar een paar stappen terug te zetten en de voormalige positionering voor Hailun te herbekijken. Deze positionering als klassiek pianomerk liet Hailun namelijk niet uitspringen tussen de concurrenten. Onze nieuwe, hedendaagse en betaalbare positionering laat dit wel toe. 

Hailun

We behartigden heel wat zaken: Hoe neemt Hailun een sterke positie in als high-quality merk? Met welke unieke Europese approach zwemmen we weg uit het vaarwater van andere merken? Hoe stimuleren we de point of sales en creëren we brand preference? De internationale samenwerking zette ons aan om op een creatieve manier deze inzichten te verzamelen. 

Eerst en vooral voerde comma field research uit. Via een Facebook advertentie stuurden we een enquête uit getarget op gezinnen. Naast dit kwantitatief onderzoek, stelden we ook een kwalitatief onderzoek op. We namen een vragenlijst af in Belgische conservatoria, gericht op pianospelende kinderen en jongeren. Daarnaast interviewden we enkele retailers.

 

Hailun

Eens we de resultaten geanalyseerd hadden, nodigden we de Tsjechische verantwoordelijke van Hailun uit in de 411. In een open gesprek klopten we de doelgroep, de bedrijfsstrategie, de communicatiestijl, de onderscheidende krachten en de merkessentie af. De nieuwe positionering van Hailun kreeg vorm. 

Hoe dragen we deze positionering nu woordelijk naar buiten? De corporate storytelling maakt de boodschap duidelijk: Hailun brengt de high quality piano binnen in jouw huiskamer. Freedom of play voor iedereen door een geoptimaliseerd productieproces en een ervaren team van Europese experten. De nieuwe slogan zet de kwaliteit kracht bij: ‘Stunning sound and premium build quality’.

Hailun

Het visueel concept brengt het verhaal nog verder tot leven: warm kleurgebruik en foto’s van de Hailun piano’s in huiselijke interieurs. Ook de fotografie hiervoor gebeurde door comma. 

Deze storytelling integreerden we mooi in het UX design voor de nieuwe website. De websiteontwikkeling gebeurde in 5 talen. Hier ging een grondige SEO en keywordanalyse aan vooraf. Goed scorende zoekwoorden namen we op in de SEO copy van de website. 

We vergroten de visibiliteit in de shops via 3 sterke rollbanner designs. We optimaliseerden in tussentijd ook de social kanalen. Social ads hadden tot doel traffic naar de site te genereren. Daarnaast startten we ook een versterkende Adwordscampagne op en we bleven via dashboardverslagen alles monitoren. Dit alles had 1 doel voor ogen: leads genereren voor de shops

Hailun

What’s next? Binnenkort werken we de social kalender uit en blazen we ook Hailun’s social  media meer leven in. We spreken een retailplan af met de shops voor optimale ondersteuning, zijnde in Nederland & Berlijn. 

Meer cases

testimonial

Filip Roelandt - Syntra West

Bij Syntra West zijn we ontzettend blij om samen te werken met comma, brand strategists. Naast een leuk team beschikken ze ook nog eens over een enorm mooie infrastructuur in hun gebouw dat ze naar aanleiding van het huisnummer 411 noemen. Wij zijn (net zoals veel anderen) tevreden klanten dankzij de transparante werkwijze en kwalitatieve opvolging van comma, brand strategists.