Pipelife

What we did
- Positioneringsworkshops
- Product/ marktmatrix workshops
- Storytelling
- Productgamma bepalen
- Cataloog

Hoe Pipelife bij comma terecht kwam.

Onderzoek en ontwikkeling.

De Pipelife essenties
Pipelife is van vele markten thuis. De insteek en de reacties van de klanten zijn de drijfveer van de experten van Pipelife om grenzen te verleggen en vernieuwende producten en processen te ontwikkelen. Pipelife draagt actief bij tot de DUURZAME distributie van water, energie en data. Omwille van de diversiteit aan producten, maatoplossingen, engineering etc. opteerden we om de communicatie te segmenteren. In een eerste fase focussen we op Pipelife Elektro en Pipelife Waterbeheer. Later concentreren we ons op de producten en de diensten rond binnenriolering en drinkwater.

Outcome
Zowel visueel als woordelijk zetten we de nieuwe merkessentie kracht bij. Dit resulteerde in een stijlzetting voor Pipelife Nederland die probleemloos kan uitgroeien tot een algemene, internationaal herkenbare corporate brand. Hierbij werd gezocht naar een stijl die vlot kan gesegmenteerd worden met behoud van de generale look & feel: patronen, kleurcodes, typografisch kader, beeldstijlen, product-iconen, … Vertrekkend vanuit deze huisstijlbijbel ontwikkelden we templates voor brochurecovers, technische fiches, tabellen etc.
Ook een webdesign conform het nieuwe merkenimago maakte deel uit van de visueel/inhoudelijke krijtlijnen van Pipelife 'new style'. Om resultaatgericht de productgroepen te bepalen, voerden we een SEO analyse uit. Voor de Belgische markt zetten we ook een stramien op voor een lijvige catalogus (meer dan 10.000 artikelen). Hierbij werd alles in het werk gesteld om er een aangenaam en gebruiksvriendelijk instrument van te maken: functionele tabellen; grafische elementen die overzicht brengen; sfeerbeelden; inzichten van Pipelife experten, getuigenissen van eindgebruikers, nutsbedrijven en partners; nieuwe producten in de kijker; …
testimonial

Evelyne Honorez - Your travel designer
2019 was voor mij een heel speciaal jaar en dankzij jullie heb ik hier al van in 't begin een enorme boost mogen meemaken. Nogmaals heel erg bedankt aan Greetje en de collega's.