Velbus

Velbus
Bouw
Velbus
Velbus logo

What we did...

  • Positionering
  • Customer journey 
  • Logo en huisstijldragers 
  • Storytelling visueel 
  • Storytelling woordelijk – baseline
  • Cataloog 
  • Maquette
  • Design beursstand Batibouw 
  • Interview en fotoshoot
  • Wireframe 
  • SEO en keywordanalyse
  • Website 
  • Google Adwords 
  • Social media optimisation
  • Dashboarding
  • Marketing
 
Velbus
Ken jij Velbus al? Dit merk maakt deel uit van de Velleman groep. Eerder positioneerde het zich als een decentraal en betrouwbaar modulair home automation systeem. Maar Velbus is veel meer dan domotica alleen. comma, brand strategists hielp om de kern van zijn identiteit te bepalen en het merk sterk naar buiten te dragen. Benieuwd naar de strategische en vormgevelijke make-over? 
 
Wie is Velbus vandaag en morgen? Om tot het antwoord op deze vraag te komen, moet je heel wat zaken aftoetsen. Denk maar aan de bedrijfsstrategie, de concurrentie, de waarden en persoonlijkheid van het merk, de sterktes en zwaktes, de doelgroep, de communicatiestijl, de onderscheidende krachten… De comma positioneringsworkshop bracht alle antwoorden om tot een sterke merkessentie te komen: Velbus, your carefree home solution. 

 

Velbus huis
Vervolgens organiseerde comma een customer journey workshop in de 411. We nodigden tal van elektriciens, groothandels, particuliere en bedrijfsinstallateurs uit. Een waardevol moment voor Velbus om zijn doelgroep en klantenreis grondig te leren kennen. Zo weet Velbus vanaf nu de juiste info op het juiste moment aan de juiste prospect te geven. Een doeltreffende procedure om prospects richting conversie te leiden. 
 
Met deze sterke, strategische basis stond Velbus stevig in zijn schoenen voor Batibouw 2020. Comma stoomde de rebranding in een sneltempo klaar voor de beurs: een nieuwe huisstijl, logo en baseline, de beursstand, de nieuwe cataloog, een interview en fotoshoot met eindconsumenten en een dynamisch huis als eyecatcher. 
 
 
Velbus
De storytelling met echte lifestyle beelden bracht de onderscheidende krachten van Velbus sterk naar voor: 
  • eenvoudig design: easy to install, easy to connect, easy to use
  • slimme functionaliteiten 
  • betaalbare kwaliteit
Ook stuurde comma via Mailchimp de juiste nieuwsbrieven uit en de social pages kregen een update. 
 
Nu kunnen we de digitale strategie verder uitrollen met een aangepast communicatieplan. De volledig nieuwe Velbus website staat al klaar om te lanceren. De showroom zal een update krijgen. We plannen om de productverpakking mee in het rebranding verhaal op te nemen en de point of sales bij de groothandel bereiden we voor. Dit alles met 1 doel voor ogen: leads binnenhalen.
Velbus op Batibouw

Meer cases

testimonial

Manou Van der Brempt - Fednot

De federatie van het notariaat is heel tevreden over de samenwerking met comma omdat zij erin geslaagd zijn het imago van de notaris als betrouwbare partner te versterken door een juiste storytelling, een sterk grafisch charter en een strategische mediakeuze. Hun 'hands-on' mentaliteit sluit aan bij de manier waarop Fednot haar communicatie wil aanpakken.