home > Brand implementation > brand design

brand design

comma brand strategists - design

"an image is not simply a trademark, a design, a slogan or an easily remembered picture. it is a studiously crafted personality profile of an individual, institution, corporation, product or service." - daniel j. boorstin

branding

Branding is buzzing! Het begrip omvat veel meer dan enkel een klinkende naam, een aantrekkelijk logo of een pakkende slogan. Deze componenten moeten perfect samenwerken om een onderscheidende persoonlijkheid t.o.v. het merk te verkrijgen. Op die manier verhogen we de herkenbaarheid en werken we merkenvoorkeur en merkentrouwheid in de hand.

de merknaam

Een merknaam maakt deel uit van de branding van een merk en is tevens een van de meest zichtbare uitingen van het merk. Een merk kan niet zonder merknaam; zonder naam geen bestaan. De keuze van een naam is dus een kritieke succesfactor voor het merk. Maar hoe vind je de perfecte naam voor je product, dienst of bedrijf? Aan de hand van ons merkenmodel heeft ons team alle ingrediënten om tot sterke, blijvende en passende namen te komen.

corporate identity

Op basis van het uitgevoerde merkenmodel starten we met het ontwerp van een logo of aan het restylen van een bestaand logo.

Dat is de eerste stap in het opbouwen van de corporate identity. Daarna volgt de ontwikkeling van de huisstijlelementen en de stationary. Om een correct gebruik van de huisstijl te verzekeren, is een huisstijlhandboek nuttig. Zo beschikt iedereen steeds over de juiste logo’s, kleuren (pantone, CMYK, RGB en zwart-wit), lettertypes, templates van documenten en richtlijnen voor een consequente toepassing van de huisstijl.

corporate visual & story

Het conceptteam, de marketingconsultants en de copywriter staan in voor het bedenken en uitwerken van de corporate visual en de storytelling. Een goede kruisbestuiving tussen deze professionals staat garant voor sprankelende ideeën. Een corporate visual en het verhaal erachter moet toepasbaar zijn over alle bestaande communicatiemiddelen heen. Het is een essentiële stap in de opbouw van een sterk merk.

"360 degree branding is about...emitting a contant stream of messages to create a lasting impression." - shelly lazarus, ogilvy & mather

Als marketeer willen we dat jouw klant je product of dienst beter vindt dan dat van je concurrent.

Dat trachten we te doen door op enkele producten of diensten de focus te leggen. Hierbij leggen we de nadruk op enerzijds vergelijkbare features (points of parity) en anderzijds op nieuwe features (points of difference). Differentiatie en relevantie van een product of dienst staan nu eenmaal centraal. Binnen dit domein creëren we diverse dragers om de vooropgestelde doelstelling te bereiken. Dit is erg afhankelijk van de maturiteit in jouw markt, je doelgroep, je budget en het momentum. Op basis daarvan kunnen we diverse middelen inzetten: van advertising tot direct mail, van een beursstand tot in- en ontstoren, van diverse drukwerken tot e-mailcampagnes.

website design

Webdesign houdt meer in dan het bouwen van een mooie website. Een webdesign moet er goed uit zien en moet tevens de waarden van het bedrijf of merk uitstralen. Daarnaast dient het webdesign in lijn te liggen met je doelgroep. Maar ook functionaliteit en het beoogde doel van de website spelen een hoofdrol bij zowel ons webdesign als web development.

 

case
Groot
Foto
portfolio
Klein
Foto
comma brand strategists - marketingbureau
marketingstrategie
marketingstrategie
Klein
Foto
comma brand strategists - communication
communicatie
communicatie
Klein
Foto
comma brand strategists - innovation
innovation
innovation
Klein
Foto
comma brand strategists - digital
digital transformation
Groot
Foto
Zin om ons creatief team uit te dagen?
comma brand strategists - design
Instagram checklist

Instagram is het sociale netwerk waarmee je foto’s of video’s kan delen met je volgers. Ook bedrijven spelen hier vaker op in. Staat jouw Instagram-account al volledig op punt? Ontdek […]

Het bericht Instagram checklist verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Adverteren op YouTube blijkt extreem effectief

Adverteren op YouTube werkt

YouTube is meer dan een platform waar je enkel video’s op kan posten en/of bekijken. Maandelijks kan de tweede grootste zoekmachine rekenen op een miljard bezoekers. Een groot publiek dat […]

Het bericht Adverteren op YouTube blijkt extreem effectief verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Op zoek naar jouw grondbeginselen en waarden

waarden en grondbeginselen

Waarom zijn sommige bedrijven succesvol en andere niet? De grondbeginselen en waarden spelen hier een belangrijke rol. Bedrijven die erin slagen om waarde uit te dragen maken een emotionele connectie met (potentiële) […]

Het bericht Op zoek naar jouw grondbeginselen en waarden verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.