home > Strategy > brand building

brand building

Met oog voor design & digital development

brand design

Het begrip branding bevat componenten die perfect moeten samenwerken om een onderscheidende persoonlijkheid t.o.v. het merk te verkrijgen. Op die manier verhogen we de herkenbaarheid en werken we merkenvoorkeur en merkentrouwheid in de hand. Een merknaam maakt deel uit van die merkenstrategie en is tevens een van de meest zichtbare uitingen van het merk. De keuze van een naam is dus een kritieke succesfactor. Aan de hand van ons merkenmodel en positioneringsworkshop heeft ons team alle ingrediënten om tot sterke, blijvende en passende namen te komen. 
Op basis van het uitgevoerde merkenmodel starten we met het ontwerp van een logo of de restyling van een bestaand logo. Dat is de eerste stap in het opbouwen van de corporate identity. Daarna volgt de ontwikkeling van de huisstijlelementen en de stationary. Het conceptteam, de marketingconsultants en de creative storyteller staan vervolgens in voor het bedenken en uitwerken van de corporate visual en de storytelling
Ten slotte moet het UX design er goed uit zien, de waarden van het merk of bedrijf uitstralen, in lijn liggen met de doelgroep en functioneel en doelmatig zijn.
 

creative storytelling

Een digital framework vormt de basis voor de contentcreatie. Welke boodschap wil je brengen? Welke accenten zijn belangrijk? Wat is de juiste tone of voice? De storytelling bereikt doelgericht het juiste publiek en creëert de gewenste impact. Met een sterk verhaal achter de hand wordt de boodschap beklijvend. In tijden van ‘information overkill’ is opvallend en efficiënt communiceren dus van kapitaal belang. 
Het verhaal achter een merk moet toepasbaar zijn over alle bestaande communicatiemiddelen heen. In het marketing- en communicatiegebeuren neemt ‘direct marketing’ zoals e-mailmarketing nog steeds een belangrijke plaats in. Een sterke one-on-one boodschap op maat van de doelgroep getuigt van betrokkenheid. Daarnaast kan jij jouw verhaal vertellen via social media, website, tv, radio, advertenties, blogs, pers, brochures, etc. Belangrijk is om trouw te blijven aan jouw storytelling.
 

digital development

We kiezen resoluut voor een open source content managementsysteem bij het ontwikkelen van een website. In functie van de complexiteit wordt Drupal 8 of WordPress gebruikt als motor. Zowel Drupal als Wordpress zijn gebruiksvriendelijk om content aan te passen, zelfs zonder technische voorkennis. Door de SEO-vriendelijkheid van Drupal en WordPress wordt de site goed gevonden op relevante keywords in de zoekmachines (Google). Daarnaast kunnen lay-out, design en HTML volledig op maat ingericht worden. Door de mobiele wereld waarin we leven, zorgen wij er dan ook voor dat jouw website mobielvriendelijk is. Zo kunnen gebruikers makkelijk navigeren op hun smartphone zonder problemen.
 
Daarbovenop wil je je website beter laten scoren. Hoe doe je dit? Door hem te optimaliseren zodat de zoekmachines hem sneller vinden (= Search Engine Optimization). comma, brand strategists ondersteunt je met het schrijven van efficiënte webteksten en sterke content. Op basis van een ‘keyword analyse’ genereren we een hitlijst van populaire zoekwoorden. Deze worden maximaal geïntegreerd in de teksten van je site. Afhankelijk van je doelstellingen, budget en voorkeuren stellen wij een passende SEO-strategie voor. Deze SEO-strategie kan zich ook vertalen in een SEA-aanpak. Hierbij loodsen we via AdWords extra bezoekers naar de site. Binnen onze doelstelling om meer bezoekers naar de site te lokken, past ook een strategische benadering van social media.
 

comma is

 
brand results
Groot
Foto
brand strategy
brand strategy
Klein
Foto
dreamteam
dream team
Klein
Foto
comma brand strategists - subsidies
subsidies
Klein
Foto
case
Klein
Foto
brand marketing
Groot
Foto
Hulp nodig bij jouw communicatie? Een communicatieplan op maat?
Here comes the magic: Google Tag Manager

Google Tag Manager als hulpmiddel om acties op je website op te volgen in Google Analytics? Het stelt je in staat om te toveren. Want voortaan kan je een massa […]

Het bericht Here comes the magic: Google Tag Manager verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

Media krijgt boost door coronacrisis

De blijf-in-uw-kot maatregel lijkt een positieve invloed te hebben op de mediaconsumptie en biedt een houvast in deze bizarre Covid-19 tijden. Het gebruikelijke mediagedrag van de modale mens is onderhevig […]

Het bericht Media krijgt boost door coronacrisis verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.

3 handige SEO-tools op een rij

SEO of search engine optimization is niet meer weg te denken uit de online wereld. Als jij op het internet gevonden wil worden, dan optimaliseer je best de SEO van […]

Het bericht 3 handige SEO-tools op een rij verscheen eerst op Top of mind - comma, merkenmarketeers.